Wat te doen bij een externe Microsoft audit?

Heb jij als bedrijf een brief op de mat liggen met de aankondiging dat Microsoft een externe audit wil laten uitvoeren? Dan is het logisch dat je in het begin even schrikt. Gelukkig niets om je zorgen over te maken, mits je de zaken natuurlijk gewoon netjes voor elkaar hebt. Op het moment dat je alles in eigen beheer hebt, is het logisch dat je wel even schrikt, maar ook dan is het zaak om zo snel mogelijk te schakelen. Omdat we ons kunnen voorstellen dat je niet direct weet wat je moet doen, hebben we een aantal stappen voor je, die je kunt en eigenlijk ook moet doorlopen op het moment dat deze aankondiging is gedaan. Geen gehoor geven is namelijk allesbehalve verstandig en kan er zelfs voor zorgen dat je licenties worden ingetrokken, met alle gevolgen van dien.

Wat te doen bij een audit op kantoor

Bereid je goed voor

Op het moment dat je de brief hebt ontvangen, staat er vaak precies in wat er van je wordt verwacht. Zorg er daarom dus ook voor dat je alle benodigde documentatie en informatie verzamelt die nodig is om de audit te kunnen uitvoeren. Dit heeft vaak te maken met de licenties zelf, zoals de aankopen ervan en het gebruik. Dit kunnen facturen zijn, maar ook contracten en rapporten. Daarnaast is het ook belangrijk dat je de huidige situatie in kaart brengt en dus precies weet wat voor software er allemaal is geïnstalleerd en dat deze ook up to date en geldig zijn.

Doe een interne controle

De auditors die de boel bij je komen controleren staan echt niet zomaar bij je op de stoep. Sterker nog, er zal keurig een afspraak gemaakt worden, zodat je precies weet waar je aan toe bent. Belangrijk is dan dus om ook een interne controle uit te voeren of dit te laten doen door een externe partij die hierin gespecialiseerd is. Zo weet een partij als licenseq precies wat ze moeten doen en kunnen ze je van A tot en met Z ondersteunen bij deze externe Microsoft audit. Stel dat er dan iets niet in orde is, dan kan er snel worden geschakeld om eventuele officiële waarschuwingen vanuit Microsoft te kunnen voorkomen.

Communicatie met de auditors

Het doel van de auditors is absoluut niet om je over de vingers te tikken, maar juist om te controleren of alles volgens de regels wordt gedaan. Wat hierin vooral belangrijk is, is dat je als bedrijf open en transparant communiceert. Schakel je een externe partij in om je te helpen, dan zullen zij het aanspreekpunt zijn vanuit jouw bedrijf. Belangrijk is dat de vragen die door de auditor worden gesteld, ook volledig en eerlijk worden beantwoord en dat gevraagde gegevens zonder enig probleem worden verstrekt. De reden dat het ons advies is wel een externe partij in te schakelen, is omdat deze exact weten wat een auditor wel of niet mag controleren. Dit geldt natuurlijk andersom ook en moet jij je als bedrijf ook aan de gestelde richtlijnen houden tijdens deze audit.

Onze voordelen

Onze voordelen

Wat vindt u van ons?

Gerelateerd nieuws

Hulp nodig?

Hoe kan ik mijn aanvraag het beste versturen?

Wij adviseren u de aanvraag te versturen door het contactformulier bij het betreffende object in te vullen. Zo weet de aanbieder direct in welk object u interesse heeft en kan u daardoor beter van dienst zijn.

Heeft u vragen over een specifieke locatie?

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Bent u in meerdere locaties geïnteresseerd?

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Heeft u een specifieke zoekvraag?

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Wij proberen de kantoren die wij verhuren zo duidelijk mogelijk te presenteren aan u als huurder. Daarom kiest Goedkope Kantoorruimte er voor om de lijntjes tussen u en de verhuurder kort te houden. Via de contactformulieren bij de objecten vraagt u meer informatie of een bezichtiging aan.

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Verwijderd uit uw favorieten.