Steeds meer zzp’ers houden hun administratie online bij. Een uitstekende keuze, want het is niet meer van deze tijd om al je facturen in een boekwerk te bewaren, nietwaar? Maar welke voordelen biedt een papierloze kantoorruimte allemaal? We hebben er een aantal voor jou op een rij gezet.
Voordeel 1: het geeft rust
Een bureau zonder al te veel rommel geeft rust in je bovenkamer. En we weten allemaal wat rust in je bovenkamer voor effect heeft: creatieve ideeën en focus op je werk. Precies wat jij als zzp’er nodig hebt! Want ieder productief uurtje op een dag is kostbaar voor jou.
Voordeel 2: al je facturen heb je digitaal bij de hand
Werk jij nog uitgeprinte facturen? Dan ben je waarschijnlijk één van de laatste zzp’ers die dit doet. Het kan namelijk véél makkelijker! Met een online boekhoudpakket, zoals AFAS SB+, heb je jouw administratie altijd digitaal bij de hand. Waar je ook bent. Met de AFAS Scan & Herken functie boek je eenvoudig jouw facturen in.
Voordeel 3: het is een stuk beter voor het milieu
Print jij jouw facturen nog iedere keer uit? Niet meer doen, want dat is niet goed voor het milieu! Zeker omdat het óók anders kan. Met AFAS SB+ hoef je geen factuur meer uit te printen. Dat scheelt een hoop bomen aan het eind van het jaar, nietwaar?
Voordeel 4: je raakt je facturen nooit meer kwijt
Als je het proces van inkoopfactuurverwerking volledig digitaliseert, dan heb je een betrouwbare administratie. Je houdt namelijk gemakkelijk het overzicht. Wil je weten waar een factuur zich bevindt? Met één muisklik op de knop kom je er gemakkelijk achter.
Voordeel 5: je houdt tijd over waar je écht goed in bent: ondernemen
Heb jij ooit iemand horen zeggen: “De boekhouding vind ik fantastisch om te doen?” Nou, wij niet! Een zzp’er is gemiddeld 8 uur per maand kwijt aan zijn administratie. Met andere woorden: een hele werkdag. Kostbare tijd die jij gewoon lekker wilt inzetten voor waar je écht goed in bent, namelijk ondernemen. Automatiseren die administratie, zouden wij zeggen!