Kantoor huren

Wilt u een kantoor huren? Dan is het handig om te weten wat er precies wordt verstaan onder het huren van een kantoor. Er zijn tegenwoordig behoorlijk wat verschillende benamingen die eigenlijk op hetzelfde neerkomen. Daarom zetten wij alles voor u op een rijtje, zodat u vervolgens weet of u daadwerkelijk een kantoor wilt huren? Of misschien wilt u toch liever een losse kantoorruimte huren?

Inhoudsopgave
Alt tekst
Bron: CBS - Klik voor groot formaat

Kantoor in het kort

Een kantoor is een plek waar werkzaamheden worden verricht. Deze werkzaamheden hebben veelal een zakelijk karakter. Een kantoor kan een geheel bedrijf omvatten, zoals bijvoorbeeld een notaris of een advocatenkantoor. Echter kan het ook een onderdeel van een grotere organisatie zijn, bijvoorbeeld een bedrijf uit de logistiek. In dit soort organisaties zijn vaak verschillende afdelingen, zoals de administratie en de technische dienst. De administratie zit op kantoor en de technische dienst heeft een werkplaats en/of een magazijn.

6 tips voor het huren van een kantoor

Een kantoor huren doet u niet zomaar. Daarom een aantal tips die u helpen bij uw kantoorkeuze. Heeft u toch nog vragen, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag. Hieronder staan de tips die u helpen bij de keuze van uw toekomstige kantoor.

Als ondernemer doorloopt u verschillende fasen. Wilt u als startende ondernemer een kantoor huren dan heet relatief hoge overheadkosten, maar moet u, uw omzet nog op de rit krijgen en bent u nog op zoek naar continuïteit.  Daarom is het belangrijk om een kantoor te kiezen die nu aan uw eisen voldoet, maar ook de ruimte heeft om met u mee te groeien. Flexibiliteit is in deze fase geboden. Bent u een doorgewinterde ondernemer dan weet u veelal wat uw behoefte is. Echter moet u zich de vraag stellen of alle bestaande voorzieningen noodzakelijk zijn en wat de impact is als u dit soberder gaat inrichten. Wellicht heeft dit positieve invloed op uw bedrijf.

Voor veel ondernemers geldt dat ze naar verhouding meer tijd op kantoor doorbrengen dan thuis. Wat in veel gevallen logisch is. Daarom is is het belangrijk om dit in uw leuze mee te nemen. De ideale reistijd voor woon-werk verkeer is 30 minuten. Heeft u een langere reistijd dan gaat dit zowel ten koste van de efficiëntie als uw vrije tijd. Bent u tocht genoodzaakt om een kantoor te huren dat verder weg is? Kijk dan of u een kantoor kan vinden dat in de buurt van een treinstation staat. U kunt uw reistijd voor een groot gedeelte efficiënt gebruiken.

Kijk goed of uw toekomstige kantoor over de gewenste voorzieningen beschikt. U moet dan denken aan voldoende parkeergelegenheid, airco of OV-verbindingen. Blijkt dit niet het geval te zijn laat dit dan opnemen in uw huurcontract, zodat dit voor rekening komt van de verhuurder. In veel gevallen is het zo dat de verhuurder voor het tekenen van het huurcontract flexibeler zijn, dan na het tekenen.

U heeft een prachtig kantoor gezien en wilt deze gaan huren. Vergeet dan niet de eventuele extra huurkosten te bestuderen. Vaak worden kantoren exclusief servicekosten verhuurd. Denk dan aan gas en licht, de gemeenschappelijk schoonmaak van openbare ruimte, onderhoudskosten van het pand en extra kosten voor uw parkeergelegenheid. Daarnaast is het ook verstandig om vooraf naar de gemeentelijke belastingen te informeren. Dus laat u niet achteraf verassen, want dan is het veelal te laat.

De meeste kantoren zijn voorzien van de noodzakelijke verzekeringen. Dit zijn de verzekeringen die de verhuurder afsluit om het risico van het pand af te dekken. Echter wanneer u met uw bedrijf het kantoor gaat huren veranderen de activiteiten die u als huurder moet afdekken, middels een verzekering. Daarbij is het goed om te kijken wat voor bedrijven er in de buurt zijn gevestigd, om eventuele risico’s vooraf in kaar te brengen. Het kan ook voordelen voor u, als huurder opleveren, zoals gezamenlijke beveiliging.

Wanneer u nog in de oriëntatiefase zit is het belangrijk om te onderzoeken wat de huurprijs per m² is. Dit wordt veel weergegeven is m² per jaar. Hierdoor krijgt u een goed beeld van de huurprijzen per regio. Stel u huurt een kantoor in de binnenstad, terwijl aan de rand van de stad ook een optie is. Dan is het zeker de moeite waard om dit met elkaar te vergelijken, want waarom teveel betalen aan huur.

Bekijk het aanbod van kantoorruimte in:

Bekijk het aanbod van kantoorruimte in:

Amsterdam
Bekijk aanbod

Rotterdam
Bekijk aanbod

Den Haag
Bekijk aanbod

Utrecht
Bekijk aanbod

Almere
Bekijk aanbod

Groningen
Bekijk aanbod

Eindhoven
Bekijk aanbod

Tilburg
Bekijk aanbod

Waarom een kantoor huren via Goedkopekantoorruimte?

Waarom zou u via ons een kantoor huren?

Goedkope Kantoorruimte staat voor het verbinden van de huurder met de verhuurder en dus niet andersom.

Dit is de enige manier om er voor zorg te dragen dat u als ondernemer. verder komt, want dat is wat u wil. De enige manier om u echt te helpen is door 100% onafhankelijk te zijn. Althans dat vinden wij. Wij zijn de expert en helpen u graag verder!

Alle feiten op een rij:

Hulp nodig?

Hoe kan ik mijn aanvraag het beste versturen?

Wij adviseren u de aanvraag te versturen door het contactformulier bij het betreffende object in te vullen. Zo weet de aanbieder direct in welk object u interesse heeft en kan u daardoor beter van dienst zijn.

Heeft u vragen over een specifieke locatie?

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Bent u in meerdere locaties geïnteresseerd?

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Heeft u een specifieke zoekvraag?

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Wij proberen de kantoren die wij verhuren zo duidelijk mogelijk te presenteren aan u als huurder. Daarom kiest Goedkope Kantoorruimte er voor om de lijntjes tussen u en de verhuurder kort te houden. Via de contactformulieren bij de objecten vraagt u meer informatie of een bezichtiging aan.

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Toegevoegd aan uw favorieten.

Verwijderd uit uw favorieten.