Is jouw bedrijf op zoek naar betere relatiegeschenken?

Bedrijven doen er verstandig aan om reclame te maken. Dat kan op vele manieren. Een speciale vorm van reclamemaken, is een relatiegeschenk geven. Zoals de naam al aangeeft, gaat het hier over geschenken voor mensen met wie je reeds een relatie hebt. Door iemand waarmee je gewerkt hebt een geschenk te geven, laat je zien dat je de samenwerking of de order gewaardeerd hebt.

Relatiegeschenken voor medewerkers kantoor

Door iemand waarmee je gewerkt hebt een geschenk te geven, laat je zien dat je de samenwerking of de order gewaardeerd hebt. Dat is echter niet alles. Met een geschenk vestig je ook weer even de aandacht op je bedrijf. Daardoor wordt de kans veel groter dat een oude klant nogmaals besluit met jouw bedrijf in zee te gaan. Relatiegeschenken zijn daarom belangrijke middelen om nieuwe opdrachten / klanten binnen te halen. Helaas kun je de plank fors misslaan wanneer je de verkeerde relatiegeschenken geeft. Vandaar dat we de do’s and don’ts voor je op een rijtje zetten. Zo schiet je altijd in de roos bij je klanten.

Geef je klanten iets wat aansluit bij waar jouw bedrijf voor staat

Als er een fout vaak gemaakt wordt als het gaat over relatiegeschenken, dan is het wel dat een bedrijf iets geeft dat helemaal niet past bij waar het bedrijf voor staat. Een bakker die wijn als relatiegeschenk geeft, zaait alleen maar verwarring. Zorg er daarom voor dat je een cadeautje geeft waarmee je laat zien waar je voor staat. Verhuur je bijvoorbeeld vergaderruimtes, schenk je relaties dan een mooie mok want vergaderen en koffiedrinken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zorg er altijd voor dat je deze mokken personaliseert, Laat bijvoorbeeld bij Maxilia mokken bedrukken. Je kunt ervoor kiezen om het logo van je bedrijf op de mok aan te brengen, maar je kunt er ook een mooie foto op laten aanbrengen. Zorg er in ieder geval voor dat je iets geeft wat de klant ook graag wil ontvangen. Een waardeloos geschenk schiet niet alleen zijn doel voorbij, je gooit er ook je geld mee weg en dat is zo ongeveer het laatste wat je wilt met een relatiegeschenk.

Probeer je te onderscheiden, maar wees niet te excentriek

Een andere fout die bedrijven regelmatig maken, is dat ze hun relaties iets willen geven dat ze nog nooit ontvangen hebben. Dat kan heel leuk zijn, maar vaak is er een reden waarom ze dergelijke spullen nog nooit hebben gekregen: niemand zit er op te wachten. Dit geldt in het bijzonder voor heel dure cadeaus. Vaak bereik je hiermee het tegenovergestelde van wat je wilt: de klant ziet voornamelijk dat jullie veel geld uitgeven aan niet-essentiële zaken. Daarmee kan het gebeuren dat de klant je de rug toekeert en dus moet je dit te allen tijde vermijden. Zorg er daarom altijd voor dat je een leuke attentie geeft die niet al te duur is, die praktisch gebruikt kan worden en waar je een persoonlijke noot aan toegevoegd hebt. Het gaat namelijk om het gebaar en niet om de waarde van het product. Let er ook op dat je duurzaam te werk gaat. Het kan voor klanten een breekpunt zijn als je niet duurzaam bent.

Wat je ook geeft: zorg dat de timing goed is

Tot slot: als je een relatiegeschenk geeft, is het niet alleen belangrijk dat je iets geeft, maar bovenal wanneer je iets geeft. Stuur je attentie op het moment dat je klant een jubileum viert, wanneer het een prijs gewonnen heeft of wanneer er iets anders te vieren valt. Zo laat je zien dat je betrokken bent bij dit bedrijf en dat zal zeker in goede aarde vallen. Hoe persoonlijker je het weet te maken, hoe meer effect je geste zal hebben. Veel succes!

Onze voordelen

Onze voordelen

Wat vindt u van ons?

Gerelateerd nieuws

Hulp nodig?

Hoe kan ik mijn aanvraag het beste versturen?

Wij adviseren u de aanvraag te versturen door het contactformulier bij het betreffende object in te vullen. Zo weet de aanbieder direct in welk object u interesse heeft en kan u daardoor beter van dienst zijn.

Heeft u vragen over een specifieke locatie?

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Bent u in meerdere locaties geïnteresseerd?

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Heeft u een specifieke zoekvraag?

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Wij proberen de kantoren die wij verhuren zo duidelijk mogelijk te presenteren aan u als huurder. Daarom kiest Goedkope Kantoorruimte er voor om de lijntjes tussen u en de verhuurder kort te houden. Via de contactformulieren bij de objecten vraagt u meer informatie of een bezichtiging aan.

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Verwijderd uit uw favorieten.