Inkjetprinter of laserprinter aanschaffen voor je kantoor?

Wat is een kantoor zonder een printer? Ook in deze tijd waarin veel elektronisch qua documenten en afbeeldingen, is dit apparaat nog niet weg te denken uit de kantooromgeving. Maar de ene printer is de andere niet. Als jij op zoek bent naar een printer voor je kantoor, heb je de keuze tussen een inkjetprinter en een laserprinter. Maar dan is het wel van belang om te weten wat de verschillen tussen deze typen printers zijn en wat elk type qua voordelen biedt. Dat bespreken we in dit artikel, zodat je kunt bepalen of je een inkjetprinter of een laserprinter wilt gaan aanschaffen voor je kantoor.

Inkt-of laserprinter kopen voor op kantoor

Inkjetprinter

Beide typen printers hebben zo hun eigen kwaliteiten. Bij inkjetprinters is een van de grootste troeven de uitstekende kleurkwaliteit, wat ze geschikt maakt om kleurrijke afbeeldingen, foto’s en grafieken met hoge resolutie af te drukken. Ook zijn inkjetprinters veelzijdig als het gaat om printmedia: ze kunnen zonder problemen afdrukken op verschillende soorten papier, fotopapier en zelfs speciale materialen zoals stickers. Ze zijn doorgaans stiller dan laserprinters, waardoor ze voor een rustigere werkomgeving zorgen. In de aanschaf zijn ze doorgaans betaalbaarder dan laserprinters en vaak heb je de keuze om er goedkopere huismerk inktcartridges voor te kopen, zoals bijvoorbeeld huismerk goedkope Canon inktcartridges.

Laserprinter

Laserprinters hebben als voornaamste kwaliteit hun indrukwekkende afdruksnelheden, waardoor ze bijzonder efficiënt zijn voor het printen van omvangrijke tekstdocumenten. Daarbij bieden ze scherpe en consistente resultaten, wat van belang is voor zakelijke documenten en rapporten. Voor het afdrukken van afdeling zijn laserprinters dan weer aanzienlijk minder geschikt. In de aanschaf zijn deze printers vaak duurder dan inkjetprinters, maar voor het afdrukken zelf zijn ze wel weer kosteneffectief. Daarbij maken ze overigens gebruik van toner in plaats van inkt. Dat is poeder dat verhit wordt, wat wel inhoudt dat een laserprinter relatief veel stroom gebruikt. Laserprinters hebben over het algemeen wel een langere levensduur dan inkjetprinters. Ze zijn robuuster en beter bestand tegen intensief gebruik, maar nemen vaak ook meer ruimte in.

Welke printer past bij jouw kantoor?

Om te bepalen welke van de twee typen printers voor jou de meest passende keuze is, is het vooral belangrijk om de aard van jouw printopdrachten te overwegen. Als kleur van belang is en je regelmatig afbeeldingen afdrukt die een goede kwaliteit moeten hebben, dan kun je beter kiezen voor een inkjetprinter, want dan levert een laserprinter niet wat je nodig hebt. Maar als je vrijwel alleen maar zwart-witdocumenten met voornamelijk tekst en een hoog volume wilt afdrukken, is een laserprinter geschikter. Die kan dat veel sneller en efficiënter. Maar natuurlijk speelt je budget ook een rol. Denk alleen wel verder dan alleen de aanschafprijs van de printer, want ook de toekomstige afdrukkosten zijn van belang. Die zijn lager bij de in de aanschaf duurdere laserprinter.

Beide technologieën hebben dus hun eigen sterke punten, maar ook hun nadelen. De juiste keuze hangt af van de specifieke behoeften en vereisten van jouw kantoor. Door deze factoren zorgvuldig te overwegen, kun je het meest passende type printer kiezen. Vervolgens wacht je nog de schone taak van het uitkiezen van het juiste model, want houdt er rekening mee dat er best veel keuze gaat zijn. Vergelijk deze modellen goed met elkaar, want de onderlinge verschillen kunnen groter zijn dan je verwacht.

Onze voordelen

Onze voordelen

Wat vindt u van ons?

Gerelateerd nieuws

Hulp nodig?

Hoe kan ik mijn aanvraag het beste versturen?

Wij adviseren u de aanvraag te versturen door het contactformulier bij het betreffende object in te vullen. Zo weet de aanbieder direct in welk object u interesse heeft en kan u daardoor beter van dienst zijn.

Heeft u vragen over een specifieke locatie?

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Bent u in meerdere locaties geïnteresseerd?

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Heeft u een specifieke zoekvraag?

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Wij proberen de kantoren die wij verhuren zo duidelijk mogelijk te presenteren aan u als huurder. Daarom kiest Goedkope Kantoorruimte er voor om de lijntjes tussen u en de verhuurder kort te houden. Via de contactformulieren bij de objecten vraagt u meer informatie of een bezichtiging aan.

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Verwijderd uit uw favorieten.