Hybride werken verandert het gebruik van een kantoorruimte

Voor steeds meer werknemers is het hybride werken de nieuwe norm geworden. Er wordt enkele dagen op kantoor gewerkt, de overige dagen werkt men vanuit huis. Deze nieuwe manier van werken maakt dat de wijze waarop een kantoorruimte wordt ingezet veranderd is.

Verzeker je als zzp-er tegen aansprakelijkheid

Een kantoorruimte wordt niet langer gehuurd om medewerkers een vaste werkplek te kunnen bieden, maar juist om de samenwerking tussen collega’s tijdens plenaire vergaderingen en brainstormsessies te ondersteunen. Geen grote kantoortuinen meer, maar kantoren met verschillende creatieve ruimtes waarin het samenwerken zo goed mogelijk kan worden ondersteund. Denk aan brown papers op de wanden, grote borden waarop geschreven en geplakt kan worden, enzovoorts.

Het hybride werken maakt daarnaast dat de huidige kantoorruimte van bedrijven mogelijk te groot is. Om op de kosten te besparen verhuizen zij naar een kleiner kantoor, of besluiten ze een deel van het eigen kantoorpand te verhuren aan andere bedrijven. In dit artikel lees je er meer over.

Zorg voor de juiste verzekeringen bij het verhuren van ruimtes

Bij het verhuren van een deel van het eigen kantoorpand is het zaak om vooraf de juiste verzekeringen af te sluiten. Denk aan een aansprakelijkheidsverzekering zzp, welke de (financiële) schade dekt die voortkomt uit de schade die je als verhuurder aan andermans spullen aanricht. Ook bij lichamelijk letsel, waarop het risico bestaat als je bijvoorbeeld kiest voor het verhuren van een volledig ingericht kantoor, kan de huurder jou als verhuurder aansprakelijk stellen voor de ontstane schade. De schadeclaims die hieruit volgen zijn over het algemeen niet mals. Een goede verzekering helpt te voorkomen dat de stabiliteit van je eigen organisatie in gevaar komt bij de verhuur van bedrijfsruimte.

Zet de gemaakte afspraken met een huurder op papier

Niet alleen het afsluiten van de juiste verzekeringen is essentieel bij de verhuur van bedrijfsruimte. Zorg er daarnaast voor dat je heldere afspraken maakt met een huurder. Wat mag deze wel, of juist niet aanpassen aan het gebouw? Je biedt een ruimte mogelijk initieel aan met het idee, deze op een langere termijn zelf weer te gaan gebruiken. Het is vervelend wanneer je het pand op dat moment eerst grondig moet verbouwen, om de verhuurde ruimte bij de huisstijl van je organisatie aan te laten sluiten. Tegelijkertijd wil je het te huur aangeboden deel van je bedrijfspand zo interessant mogelijk maken voor potentiële huurders en hen zodoende niet te sterk beperken in hun mogelijkheden.

Onze voordelen

Onze voordelen

Wat vindt u van ons?

Gerelateerd nieuws

Hulp nodig?

Hoe kan ik mijn aanvraag het beste versturen?

Wij adviseren u de aanvraag te versturen door het contactformulier bij het betreffende object in te vullen. Zo weet de aanbieder direct in welk object u interesse heeft en kan u daardoor beter van dienst zijn.

Heeft u vragen over een specifieke locatie?

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Bent u in meerdere locaties geïnteresseerd?

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Heeft u een specifieke zoekvraag?

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Wij proberen de kantoren die wij verhuren zo duidelijk mogelijk te presenteren aan u als huurder. Daarom kiest Goedkope Kantoorruimte er voor om de lijntjes tussen u en de verhuurder kort te houden. Via de contactformulieren bij de objecten vraagt u meer informatie of een bezichtiging aan.

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Verwijderd uit uw favorieten.