Flexplek huren

Wilt u een flexplek huren? Dan is het handig om te weten wat er precies wordt verstaan onder het huren van een flexplek. Tegenwoordig zijn er veel verschillende benamingen voor een flexplek. Zoals bijvoorbeeld een dedicated desk, co-working of een werkplek. Wij zetten alles voor u op een rij, zodat u beter kunt inschatten wat voor soort flexplek u wilt huren. 

Inhoudsopgave
Alt tekst
Bron: CBS - Klik voor groot formaat

Flexplek in het kort

Een flexplek is van origine een werkplek op een kantoor die door verschillende collega’s gebruikt kan worden. Bijvoorbeeld door mensen die parttime werken of een gecombineerde binnendienst-, buitendienstfunctie hebben. Tegenwoordig heeft een flexplek een compleet nieuwe betekenis gekregen en dit zie je bij de verhuurders terug. Complete kantoren worden ingericht om flexibel gebruikt te worden. Er zijn twee verschillende soorten flexplekken. Namelijk de vaste flexplekken (dedicated desk, werkplek) en de open flexplekken (co-working). Bij vaste flexplekken heeft u altijd toegang tot uw werkplek. Dit kan zowel in een open ruimte, als in een afgesloten ruimte zijn. Bij een open flexplek geldt het recht van de snelste. Dus u weet van tevoren nooit zeker of er een plek voor u beschikbaar is. 

Tips voor het huren van een flexplek

Een flexplek huren doet u niet zomaar. Daarom een aantal tips die u helpen bij de keuze van uw flexplek. Heeft u toch nog vragen, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag. Hieronder staan vijf tips die u helpen bij de keuze van uw toekomstige kantoorruimte.

Als u een flexplek gaat huren is het belangrijk om vooraf vast te stellen waar deze plek precies aan moet voldoen. Wilt u elke dag gebruik maken van uw flexplek? Kies dan voor een dedicated desk. Uw werkplek is misschien iets duurder, maar u kan altijd aan de slag. Daarnaast heeft u veelal de beschikking over een afsluitbare kast. Bent u van plan om af en toe gebruik te maken van een flexplek? Kies dan voor een flexibel abonnement. U hoeft alleen maar bij gebruik te betalen.

Een flexplek in een verzamelgebouw of een business center trekt veel verschillende ondernemers aan. Hierdoor heeft u de kans om uw netwerk te vergroten. Dit kan een reden zijn om een flexplek te huren. Daarnaast hebben verschillende businesscenters ook businessclubs waar u kosteloos lid van kan worden. De ideale kans om uw onderneming te presenteren en uw business te vergroten. 

Als u heeft vastgesteld waar uw flexplek aan moet voldoen, onderzoek dan ook de verschillende businesscenters. De onderlinge verschillen zijn namelijk groot. Bepalend zijn; de ligging, de faciliteiten, de prijs en het soort ondernemer of u zich uiteindelijk thuis gaat voelen. U gaat in de toekomst veel tijd doorbrengen op uw werk, des te belangrijker dus dat u zich er ook thuis gaat voelen.

Niemand wil teveel betalen voor een flexplek en dat is logisch. Echter moet u zich ook niet blindstaren op de prijs, want uiteindelijk gaat er om wat u als ondernemer er mee bereikt. Stel de huurprijs is iets hoger, maar het levert u ook een paar extra klanten op. Dan is dit het meer dan waard. Daarnaast worden er, naast de huurkosten, vaak extra kosten in rekening gebracht. Denk bijvoorbeeld aan de huur van een vergaderzaal, spreekkamer of een plek voor uw auto. Dus zet eerst alles op een rijtje, voordat u, uw keuze maakt. 

Eigenlijk klinkt het heel logisch, maar toch maken veel ondernemers dezelfde fout. Ga eerst proefwerken alvorens u de keuze maakt. Huur eerst eens op verschillende dagen een flexplek en ervaar wat u van de locatie vindt. Voldoet het aan uw verwachtingen? Vraag aan medehuurders of het ze bevalt en waarom ze specifiek hier een flexplek huren. Op deze manier komt u er vooraf achter wat een locatie u precies te bieden heeft in plaats van achteraf. Wel zo verstandig. 

In combinatie met een virtueel kantoor, uw eerste- of tweede werkplek (kantoor of thuis), kan het prettig zijn om af en toe op één of meerdere flexibele locaties gebruik te maken van de basisfaciliteiten van een kantoor. Dit kan met een flexwerk abonnement. U kunt hiermee in de algemene ruimte tijdelijk zitten werken, afspreken met klanten en een kop koffie of thee pakken. Deze vorm van flexwerken wordt ook veel gebruikt door grotere bedrijven die hun personeel een extra werkplek aan willen bieden als derde werkplek of voor onderweg.

Door de explosieve toename van zzp’ers de afgelopen jaren is de vraag naar een flexibele werkplek toegenomen. Kleine ondernemers zoeken vaak naar een locatie met meerdere kleine ondernemingen om de onderlinge synergie tussen huurders te ervaren. Op dergelijke co-working locaties kunt u een een vaste werkplek of flexibele werkplek huren. Bij vaste werkplekken huurt u een eigen bureau waar u iedere dag gebruik van kunt maken. Als u niet een eigen werkplek hoeft te hebben, dan kun je ook een voor een vast bedrag per maand gebruik maken van een flexibele flexplek. Deze soort werkplek wordt veelal goedkoper aangeboden dan een vaste flexplek. Dergelijke coworking flexplekken worden veelal gebruikt als een eerste werkplek naast de tweede werkplek thuis.

Bedrijven met een complex huisvestingsvraagstuk zoeken steeds vaker naar flexibele oplossingen om op één of meerdere locaties gebruik te maken van compleet ingerichte ruimtes oftewel een professionele werkomgeving. De ruimtes gebruik je vervolgens als werkplek, vergaderruimte, spreek- of behandelkamer en daarnaast maak je gebruik van de algemene receptie en overige faciliteiten.

Bekijk het aanbod van flexruimte in:

Bekijk het aanbod van flexplekken in:

Amsterdam
Bekijk aanbod

Rotterdam
Bekijk aanbod

Den Haag
Bekijk aanbod

Utrecht
Bekijk aanbod

Almere
Bekijk aanbod

Groningen
Bekijk aanbod

Eindhoven
Bekijk aanbod

Tilburg
Bekijk aanbod

Waarom een kantoor huren via Goedkope Kantoorruimte?

Waarom zou u via ons een kantoor huren?

Goedkope Kantoorruimte staat voor het verbinden van de huurder met de verhuurder en niet dus andersom.

Het huren van kantoorruimte is een belangrijke stap voor iedere onderneming. Om er dan zeker van te zijn dat je de beste keuze maakt, wil je al het aanbod kantoren kunnen vergelijken. Wij tonen kantoren en werkplekken van heel veel aanbieders van Nederland en helpen u bij het maken van de juiste keuze.


Alle feiten op een rij:

Hulp nodig?

Hoe kan ik mijn aanvraag het beste versturen?

Wij adviseren u de aanvraag te versturen door het contactformulier bij het betreffende object in te vullen. Zo weet de aanbieder direct in welk object u interesse heeft en kan u daardoor beter van dienst zijn.

Heeft u vragen over een specifieke locatie?

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Bent u in meerdere locaties geïnteresseerd?

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Heeft u een specifieke zoekvraag?

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Wij proberen de kantoren die wij verhuren zo duidelijk mogelijk te presenteren aan u als huurder. Daarom kiest Goedkope Kantoorruimte er voor om de lijntjes tussen u en de verhuurder kort te houden. Via de contactformulieren bij de objecten vraagt u meer informatie of een bezichtiging aan.

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Toegevoegd aan uw favorieten.

Verwijderd uit uw favorieten.