5 tips om een burn-out te voorkomen 

Stress is een probleem dat miljoenen mensen treft en een sleutelfactor is bij bredere geestelijke gezondheidsproblemen. Nadenken en praten over onze mentale en fysieke gezondheid is nog nooit zo belangrijk geweest. Een van de grootste stressgerelateerde problemen die nog steeds invloed hebben op de werkplek is burn-out. 

Stress op werkvloer veroorzaakt burnout

Door velen gedefinieerd als een “staat van vitale uitputting”, kan een burn-out mensen ertoe dwingen lange periodes van werk te missen en hun psychologische en fysiologische welzijn beïnvloeden. Voorkom dat je een burn out behandeling nodig hebt door de volgende tips toe te passen. 

Kom in beweging 

Het is aangetoond dat het introduceren van zelfs een kleine hoeveelheid fysieke activiteit in je routine de stressniveaus vermindert. De Anxiety and Depression Association of America merkt op dat fysieke activiteit “zeer effectief is in het verminderen van vermoeidheid, het verbeteren van de alertheid en concentratie, en in het verbeteren van de algehele cognitieve functie. Dit kan vooral nuttig zijn als stress je energie of concentratievermogen heeft uitgeput.”

Slaap voldoende

Jezelf in de positie brengen om een ​​goede nachtrust te krijgen is van cruciaal belang om een ​​burn-out te voorkomen. Zonder effectieve slaap geef je je lichaam niet de kans om te herstellen voor de komende dag, waardoor je het risico loopt in een neerwaartse spiraal terecht te komen. Uit resultaten van metingen is gebleken dat het weglaten van dat glas wijn laat op de avond of het weglaten van zakelijke e-mails laat in de avond de hoeveelheid herstel die tijdens de slaap wordt bereikt, kan vergroten.

Plan regelmatig pauzes

Het opnemen van minipauzes in je schema kan voor vitale adempauze gedurende de dag zorgen. Het klinkt misschien vreemd als je deadlines moet halen, maar als je 5 tot 10 minuten weggaat van je bureau, kun je jezelf nieuw leven inblazen en klaar zijn voor de volgende taak. Uit recent onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat 59% van de werknemers zegt dat meer pauzes hun werkgeluk zouden verbeteren, en 43% zegt dat het hun persoonlijk geluk zou vergroten. Bovendien zegt 37% dat regelmatige pauzes gedurende de dag hun gezondheid zouden verbeteren.

Luister naar je lichaam

Het menselijk lichaam is een mysterieus en intelligent ding. Leer erop te vertrouwen en het kan je uit moeilijke situaties helpen. Symptomen van burn-out die onlangs door The Guardian zijn opgesomd, zijn onder meer concentratieproblemen, prikkelbaarheid en afstandelijkheid van vrienden en dierbaren. Als je merkt dat deze dingen je dagelijkse leven binnensluipen, is het volgens de expert in burn out begeleiding misschien tijd om een ​​stap terug te doen, na te denken over de oorzaak ervan en enkele wijzigingen in je routine aan te brengen. 

Leer delegeren

Niemand van ons wil op het werk als een slappeling worden gezien, maar soms kan dat ertoe leiden dat we meer op ons nemen dan we realistisch gezien kunnen bereiken. Uiteindelijk kun je, naarmate de zaken zich opstapelen, overweldigd raken en worden taken die wel worden voltooid, op een slechter niveau uitgevoerd. Burn-out manifesteert zich vaak in hogere functies, waar de druk groot kan zijn. Door je collega’s te vertrouwen en taken te delegeren, kun je tijd vrijmaken en de last van je schouders halen.

Onze voordelen

Onze voordelen

Wat vindt u van ons?

Gerelateerd nieuws

Hulp nodig?

Hoe kan ik mijn aanvraag het beste versturen?

Wij adviseren u de aanvraag te versturen door het contactformulier bij het betreffende object in te vullen. Zo weet de aanbieder direct in welk object u interesse heeft en kan u daardoor beter van dienst zijn.

Heeft u vragen over een specifieke locatie?

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Bent u in meerdere locaties geïnteresseerd?

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Heeft u een specifieke zoekvraag?

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Wij proberen de kantoren die wij verhuren zo duidelijk mogelijk te presenteren aan u als huurder. Daarom kiest Goedkope Kantoorruimte er voor om de lijntjes tussen u en de verhuurder kort te houden. Via de contactformulieren bij de objecten vraagt u meer informatie of een bezichtiging aan.

Aan de rechterzijde bij ieder object vindt u de optie om direct contact op te nemen met de verhuurder. U kunt op het telefoonnummer klikken om te bellen of u kunt een vraag toevoegen in het contactformulier.

Dan kunt u het beste gebruik maken van de optie ‘’Favorieten’’. U voegt de objecten van uw keuze toe aan uw favorieten. Bent u klaar? Ga dan naar de Favorieten. U heeft nu nog de mogelijkheid om per object een extra opmerking toe te voegen. Vervolgens verstuurt u de aanvragen en u ontvangt zelf een kopie in uw mail.

Wilt u bijvoorbeeld meerdere locaties tegelijk huren of zoekt u een locatie groter dan 250 m² Neem dan contact op via onze contact pagina. U kunt ons zowel per mail als telefonisch bereiken. Wij gaan dan samen met u aan de slag om  een passende oplossing te vinden.

Verwijderd uit uw favorieten.